Jezus mówi: "Wielkie jest nauczanie i zbyt zaniedbane to, o którym czytamy w czwartym rozdziale Księgi Nehemiasza. Czujność, wytrwałość i modlitwa. Oto trzy bronie potężniejsze niż strzały, włócznie i miecze. I tutaj jest również konieczność, aby wśród ludu Bożego byli tacy, którzy są szczególnie oddani modlitwie za tych, którzy pracują i którzy nie wiedzą, jak używać swoich rąk w tym samym czasie do swoich zajęć i swoich serc do modlitwy. Młodzieńcy, mówi[731] Księga Ezdrasza, którzy pracowali, nawet ci, którzy byli zajęci pracą, a nie obroną, pracowali z mieczem przypasanym do boku i gotowi do walki. Nie było też żadnego buntu przeciwko rozkazowi, który wyznaczał ich teraz do pracy, a teraz do obrony. Przełożeni są zawsze natchnieni przez Boga i kiedy wyznaczają zadanie, muszą być posłuszni natychmiast i bez szemrania. Każdy ma taki obowiązek. A szczególnie ty masz go wobec Boga, wywyższonego Przełożonego, który w swojej opatrzności organizuje misje i mutacje na misjach. Biada tym sercom przywiązanym do rzeczy, które giną, które buntują się przeciwko posłuszeństwu, mówiąc: "Czuję się lepiej w tym stanie i nie chcę tego innego stanu". Nie chcę! Jak możesz mówić, że nie chcesz? Gdzie jest posłuszeństwo, uległość, miłość Woli Bożej, która prześwituje zza ludzkich nakazów? Tylko w jednej rzeczy możesz nie chcieć. Kiedy człowiek nakazuje ci czynić zło. Wtedy musicie się przeciwstawić i powiedzieć: "Nie", nawet jeśli uczyni to z was męczenników. A wy, którzy macie moc przywództwa, czy to w małym, czy w wielkim, słuchajcie, co mówi do was Pan, który najpierw przemówił do poddanych poprzez Księgę, a teraz przemawia do was. Pamiętajcie, że kierowanie jest dwa razy większym ciężarem niż bycie kierowanym. Nie powinniście czynić siebie odpowiedzialnymi za ruinę innych. Poddani odpowiadają przed Bogiem za siebie. Ty, za siebie i za nich. Godności urzędu odpowiada surowość postępowania wobec samego siebie. Musisz dawać przykład, ponieważ przykład prowadzi, zarówno dobry, jak i zły. A z niegodziwych lub po prostu gnuśnych przełożonych można mieć tylko niegodziwych i gnuśnych podwładnych. Tak jest w społeczności i w państwie. Mali obserwują dużych i są ich zwierciadłem. Pamiętaj o tym. Kolejną cechą po uczciwości jest dobroć. Dobroć ogranicza instynkty bardziej niż więzienia i recepty. Bądź kochany, a będziesz posłuszny. Będziesz prowadził do dobra, będąc dobrym. Ale biada, jeśli jesteś chciwy, niesprawiedliwy, niegodziwy. Będziesz znienawidzony, wyśmiewany, nieposłuszny nawet i szczególnie w dobrych poleceniach, które dajesz, i posłuszny, nawet bardziej niż byś chciał, w kopiowaniu twojej chciwości, niesprawiedliwości, niegodziwości. Nie upajaj się swoim honorem do tego stopnia, że nie będziesz w stanie zrozumieć swoich poddanych w ich słusznych potrzebach i skargach. Bycie przywódcami oznacza bycie ojcami. Dlatego Bóg dał wam władzę. Nie po to, byście wyżywali się na dzieciach. Nie jesteście wszechobecni jak Bóg. To prawda. Ale kiedy chcecie, możecie, ile tylko chcecie. A ten, kto chce znać prawdę, zna ją. Czujność zatem nad wszystkim i wszystkimi. Nie głupie i ślepe zaufanie i nieostrożne lekceważenie swoich pomocników. Nie wszyscy są sprawiedliwi i wielu Judaszów jest rozproszonych w szeregach pomocników wodzów. Nie czyńcie się ich niewolnikami, błagając ich o zgodę na rządzenie. Po prostu bądźcie sprawiedliwi. A kiedy widzicie, że w waszym imieniu sprawowany jest winny despotyzm, upewnijcie się, że zawsze jesteście w stanie wolności od zobowiązań wobec waszych przedstawicieli, abyście mogli ich upominać bez obawy, że z oskarżonych staną się oskarżycielami. Bądź uczciwy i sprawiedliwy. Uczciwy w niewykorzystywaniu losu ze szkodą dla dzieci. Bądź sprawiedliwy, wiedząc, jak ukarać tych, którzy uwierzyli, że każdy system jest czymś. Jeśli to zrobisz, zawsze będziesz mógł powiedzieć Bogu: "Pamiętaj o mnie w dobrym, bo dobrze czyniłem tym, których mi dałeś".
[731] mówi, w Nehemiasza 4: 9-17, zgodnie z neo-Vulgata. (W języku narodowym księga Nehemiasza była również nazywana drugą księgą Ezdrasza).