Spis
25 kwietnia 1950 r. 2 czerwca 1950 r. 1.

18 maja 1950 r. Wniebowstąpienie

Rz 8,1-39

Mówi Duch Święty: "Nie możesz być zwolniony od zepsucia ciała i nie możesz natychmiast wstąpić do pełnego uwielbienia duszy i ciała, jak to było w przypadku Jezusa i Maryi. I to są jedyne dwie rzeczy, w których, chociaż dzielą wspólny los wiernych i kochających dzieci Bożych, różnią się od Jednorodzonego naturą współistotną z naturą Ojca i od Pierworodnego naturą ludzką i doskonałością życia wśród wszystkich ludzi, a także od Matki Jego, którą Objawienie (Eccl. XXIV, 5) i Doktorzy Kościoła nazywają: "Pierworodnym"[26] i który w łasce i świętości ustępuje tylko Słowu, które stało się Ciałem, które będąc Bogiem, jest samą Łaską i Świętością, najdoskonalszą i nieskończoną. We wszystkich innych rzeczach nie różni się. Albowiem Bóg, przez swego Chrystusa, który został złożony w grobie, aby dać wam skarby Łaski, Sakramentów, Życia w Ciele Mistycznym, Wspólnoty Świętych, której On jest najświętszą Głową, Życia wiecznego i radosnego, czyni was współuczestnikami i współdziedzicami nadprzyrodzonych bogactw, którymi okrył swoich dwóch Umiłowanych: Jezusa i Maryję. Nie różnijcie się od nich szczęściem. Ale medytujcie. Nie opóźniaj się od nich w losie i nadprzyrodzonym przeznaczeniu. Ani w tym naturalnym. Tak jak Jezus i Maryja mieli swoje próby, smutki, zmagania, nieporozumienia, tak i ty je masz, musisz je mieć, aby być do nich podobnym. Jak Bóg usprawiedliwił dwoje wybranych spośród wybranych i uwielbił ich w oczach ludzi i aniołów, i nad Jordanem, i na Taborze, i na Morii (św. Jan XII w. 27-28) i na Górze Oliwnej, 40 dni po Passze, dla Syna i w najbardziej uroczystych formach - ponieważ każdy cud dokonany przez Chrystusa w ciągu trzech lat Jego ewangelicznego życia był usprawiedliwieniem przez Ojca czynów Syna i oskarżeń Jego wrogów - a dla Maryi na Kalwarii, w Grobie i w Wieczerniku, podczas udręki i lamentów najświętszej i najbardziej przebitej z matek, i ponownie na Górze Oliwnej, kiedy najczystszy duch Maryi oddzielił się od jej dziewiczego i niewinnego ciała w ostatniej z jej żarliwych ekstaz miłości, Maryja została zabrana przez aniołów do nieba, więc zostaniecie usprawiedliwieni przez Boga, a następnie uwielbieni, jeśli będziecie żyć jako dzieci Boże. Bóg nie potępia ludzkich łez i odrazy do cierpienia i bólu. Potępia jedynie grzech, zatwardziałość i rozpacz w swoim miłosierdziu. Niech Jezus i Maryja będą tego przykładem. Usprawiedliwiony pierwszy za swoją odrazę człowieka do śmierci i takiej śmierci; usprawiedliwiony drugi za jej udręczony lament, cichy lub głośny, jak to było, wobec Ojca Jej Syna i Jego, od początku Męki do Zmartwychwstania. Brzydzić się śmiercią, brzydzić się bólem, płakać w opuszczeniu i przed złamanym sercem tych, których kochasz, lamentować przed Bogiem, nie jest potępione przez Boga. Wręcz przeciwnie, te łzy i te odrazy są najcenniejszymi monetami do zdobycia Nieba, jeśli cierpiąc i wylewając je, nie odejdziesz od miłości do Boga i od sprawiedliwości. Jezus, który je przelał i tak wiele, i doświadczył ich, i pochłonął cały ból, i przez mękę swojej Matki i przez mękę swojego Ciała, wstawia się za tobą u Ojca. On wie, co to znaczy być Człowiekiem. Mówi do was: "Czyńcie tak, jak Ja uczyniłem. Płacz, drżyj przed swoją męką i krzyżem, jęcz. Ale, tak jak Ja, czyń Wolę Ojca. A Ja usprawiedliwię cię za wszystko. Bądźcie zjednoczeni ze Mną i z Maryją, tak jak Ja jestem z Ojcem i z Moją Matką, a My będziemy was podtrzymywać. Ja jestem Życiem, a Ona jest Matką Życia i waszą Matką, i jako dzieci wzięła was w godzinie, w której nie umarła z Boskiej Woli i Boskiej Pomocy, ale bardziej niż Ja sama była rozdarta widząc Mnie umierającego w takiej męce. Wszystko, co znaliśmy: głód, trud, ubóstwo, udrękę, prześladowania, niebezpieczeństwa, miecz sprawiedliwości i smutek, który odcina życie lub przebija serce i duszę, i za to wstawiamy się za wami. Kochaj nas tak, jak my kochamy Ciebie. A odniesiesz zwycięstwo nad wszystkim, co mogłoby oddzielić cię od Boga. Kochaj nas, a miłość do Trójjedynego Boga i do Córki-Oblubienicy i Matki Boga, a twoje będzie twoje usprawiedliwienie i twoja przyszła i wieczna chwała. Kto będzie w stanie oddzielić cię od Boga, kto będzie w stanie oderwać cię od Nieba, do którego jesteś predestynowany, jeśli pozostaniesz zjednoczony z Bogiem i Niebem poprzez więź miłości? Jakie rzeczy będą w stanie wejść w ciebie i dać ci oddzielenie i wyobcowanie od Boga, jeśli Ja, Miłość, uczynię cię pełnym Mnie, ponieważ ogołociłeś się ze wszystkiego, aby przyjąć tylko Mnie? Jakie rzeczy będą w stanie dać ci prawdziwą śmierć, jeśli Życie, które wciąż jest Miłością, jest w tobie? Kto będzie w stanie cię pokonać, jeśli masz w sobie Tego, który zwyciężył świat, diabła i ciało? Nic nie będzie w stanie oddzielić cię od Boga, pozbawić cię Nieba, uczynić cię niewolnikiem szatana i ludzi, uczynić cię "martwym" dla prawdziwego Życia, jeśli tego nie zrobisz. Nic nie może cię skrzywdzić na wieczność, jeśli odważnie będziesz z Boga. Nic nie może cię pokonać, jeśli Tau jest na twoim czole i jeśli miłość jest w twoim sercu. Niebo należy do tych, którzy wiedzą, jak na nie zasłużyć. A Bóg chce, by było wypełnione tobą. Dlatego daje ci wszystko, co może pomóc ci zasłużyć na Niebo, a wraz z rzeczami Jego własny Syn, On sam i Jego Duch Święty. "Któż jak Bóg?" to wołanie i imię broniącego Archanioła. Archanioł walczy z tobą i za ciebie i zapewnia cię, że skoro masz w sobie Boga, nic i nikt nie może cię pokonać i dać ci śmierci duszy i wiecznej nędzy".


[26] Pierworodny. "Wyszedłem z ust Najwyższego jako pierworodny przed wszystkimi stworzeniami": tak czytamy w Wulgacie (Kaznodziei 24:5). Odpowiedni werset w Nowym Testamencie (Sirach 24:3) brzmi po prostu: "Wyszedłem z ust Najwyższego". Stwierdzenie, że Maryja Najświętsza "jest druga po Słowie, które stało się Ciałem" (i dlatego może być również nazywana "drugorodną"), zostało zilustrowane we wstępnym rozdziale dzieła "Ewangelia tak, jak została mi objawiona". To samo dzieło odnosi się do Najświętszej Maryi Panny, szczególnie we fragmencie 8 rozdziału 5, wyrażenia, które odnoszą się do Mądrości w Biblii.