Mówi Duch Święty: "Jest rzeczą syna mieć podobieństwo do ojca. I zostało wyjaśnione[21], jakie jest podobieństwo i obraz człowieka, przybranego syna Bożego, z Ojcem niebieskim. Zostało również powiedziane, jakimi środkami i przez jaki przykład coraz więcej ludzi może osiągnąć podobieństwo do Wiecznej Doskonałości. Wreszcie podano jako prawdę, że ci, którzy żyją zgodnie z duchem, mogą nazywać Boga "Ojcem" i wzywać Go głosem, który jest Mu najbardziej przyjemny: głosem Jezusa, który zamieszkuje dzieci Boże swoim duchem. Ale ojciec nie tylko daje miłość i podobieństwo swoim dzieciom. Daje również swoje bogactwa i dziedzictwo. Pierwsza Osoba Świętej Triady, tak jak daje Synowi, współistotnemu z Ojcem, Królestwo i posiadanie wszystkiego, co jest w niebie i na ziemi, tak daje adoptowanym dzieciom i braciom Jezusa, w ciele, udział w Królestwie i posiadaniu Syna. On już dał ludzkości udział w Boskim życiu przez Łaskę. Już dał udział w skarbach Chrystusa poprzez życie w Mistycznym Ciele. Ale poza ziemską egzystencją chce dać udział w niebiańskich dobrach, współwłasność z Chrystusem. Są to dary i pragnienia Ojca, Syna i Ducha Świętego, Trzech, którzy jak są Jednym, tak mają jedną myśl, jedną wolę i jedną miłość. Jakie musi być pragnienie adoptowanych dzieci, odpowiadające pragnieniu Boga? To samo: współuczestnictwo w Boskim życiu poprzez wierność Łasce i zjednoczenie z Mistycznym Ciałem oraz życie przeżywane w taki sposób, aby osiągnąć ostateczny cel: współuczestnictwo, współdziedzictwo w dobrach niebieskich. A ponieważ widziano[22], jak nie ma zwycięstwa bez walki, jak nie może być zdobnej szaty ani palmy chwały bez bólu i bez krzyża - środka, dzięki któremu Chrystus został wywyższony przez Ojca po najwyższym upokorzeniu i posłuszeństwie - więc jak słusznie pragniecie być współdziedzicami niebiańskiego Królestwa, którego Baranek Boży, Baranek Boży, Słowo Wcielone, jest Królem królów i Panem panów, tak samo musicie pragnąć być współdziedzicami Jego części bólu, upokorzenia, poniżenia i posłuszeństwa. Bo tylko w ten sposób możesz być uwielbiony z Nim, Zwycięzcą i Chwalebnym. Krótka, zawsze krótka ziemska próba w porównaniu z wiecznością. Względne, zawsze względne cierpienia i krzyż w porównaniu z niebiańską i nieskończoną radością, jak wszystkie rzeczy, które pochodzą od Boga, dla tych, którzy są teraz w znajomości Boga "Jego dziećmi i dziedzicami". Jaka jest nagroda błogosławionych? Posiadanie Boga. Nie jest zatem błędem stwierdzenie, że będzie to nieskończona radość, ponieważ Bóg jest nieskończony, a w Objawieniu Go, Jego Tajemnicy, błogosławieni będą cieszyć się niezmierzoną, a zatem nieskończoną radością. Podobnie: zawsze względne będą ziemskie upokorzenia w porównaniu z tą chwałą, która objawi się w wybranych, gdy Bóg przekaże im, w pełnej i doskonałej mierze, Swoją Wielkość, Piękno, Wiedzę, Swój Ogień Miłości, Swoją Światłość, wszystkie Swoje Atrybuty, wszystkie te Dobra, te chwały, te cnoty, które On stara się przekazać w formie względnej, proporcjonalnej do żyjących i coraz bardziej rozległej, głębokiej i wzniosłej, w miarę jak żyjący wzrasta w życiu nadprzyrodzonym i opróżnia się z siebie i wszystkich rzeczy, aby przyjąć Boga, podczas gdy człowiek jest jeszcze na ziemi. Wtedy i tylko wtedy, przy końcu czasów, gdy zmartwychwstałe ciała świętych zostaną przyjęte do chwały i zjednoczone z duchem już błogosławionym i chwalebnym, stworzenie, które czekało przez tysiąclecia, ujrzy objawienie synów Bożych. Tego, czym dzieci Boże byłyby zawsze, od początku, gdyby na początku pierwszy z nich nie zgrzeszył, kalając świętokradzką, poniżającą, bolesną plamą doskonałe Stworzenie stworzone przez Boga. Wtedy wszystkie rzeczy zostaną przywrócone tak, jak Bóg je począł, zanim je stworzył. A po wrzuceniu diabła i jego sług do wiecznego basenu, bez wolności wyjścia lub działania, na wieki wieków, a wraz z księciem zła - dla którego weszli na świat, z winą, smutkiem i śmiercią - znikną ze stworzenia także śmierć i smutek, dawne rzeczy ustaną. Rzeczy, które były piękne, dobre, bez smutku i nieszczęścia, bez złośliwości i kłamstwa, bez złośliwości i zepsucia, a które Szatan i słabość człowieka i ludzi zbrzydły i uczyniły złymi, bolesnymi, okrutnymi, przebiegłymi i zepsutymi. I będzie to nowy świat, z wieczną Jerozolimą, nowy wieczny świat, gdzie szatan nie będzie już mógł przeniknąć, gdzie nie będzie możliwe, aby ból torturował, aby złośliwość zaciemniała, aby przemoc szkodziła i dawała śmierć. Będzie to wielkie objawienie dzieci, wiecznego Ludu Bożego, to objawienie, którego wspaniałość zna i widzi tylko Bóg, który zna i widzi wszystkie rzeczy od wieczności, zna i widzi w Swojej Myśli i Okiem Słowa, przez które również wszystkie dzieci Boże będą miały doskonałe objawienie Boga i będą Go widzieć i poznawać bez jakichkolwiek ograniczeń ".
[21] ...wyjaśnił... powiedział... w lekcjach bezpośrednio poprzedzających, a także, na przykład, w lekcjach 14, 15 i 23.
[22], jak pokazano w wykładzie 25.